09 januari, 2012

My skin care routine

Voordat ik begin met het laten zien van de producten die ik gebruik en hoe, is het belangrijk te begrijpen wat voor huid ik te verzorgen heb. Mijn gezicht heeft normale tot gemengde huid, oftewel in mijn T-zone is waar olie komt en de rest is droog. Ik heb verder nooit last gehad van hevige acne gezien het feit dat dit met mijn anticonceptie verholpen wordt. Vooral in tijden van stress heb ik wat probleemgebieden en voor de rest gebeurd er zelden wat.


Dan om te beginnen met het make up afhalen. Voor mijn ogen hangt het er vanaf wat ik gebruikt heb. Als ik waterproof mascara of eyeliner draag, gebruik ik een aparte make up remover met een wattenschijfje. Mijn vader, schat die het is, neemt regelmatig verschillende soorten mee om te kijken welke de beste is. Tot nu toe zijn dit de Bourjois Express Eye en de Garnier Skin Naturals Essentials Reinigingslotion 2 in 1. Die van Bourjois is olie vrij en die van Garnier heeft geen parfum of alcohol. Met dit soort kenmerken kun jij bepalen wat je zoekt in een remover.  
Voor het gezicht geldt eigenlijk hetzelfde. Elke keer probeer ik andere reinigingsdoekjes maar mijn favoriet zijn die van Nivea visage verfrissende reinigingsdoekjes voor normale tot gemengde huid. Deze gebruik ik voor gezicht en hals en ook ogen als deze normale make up op hebben. Tip: bewaar de verpakking ondersteboven zodat het doekje dat je gebruikt altijd vochtig is.

De volgende stap is het reinigen van het gezicht. Hiervoor gebruik ik om en om 2 producten, beide van Nivea visage. De eerste is de Pure Effect Clean Deeper reinigingsscrub. Gezien deze scrubdeeltjes in zich heeft, gebruik ik deze niet elke dag. Degene die ik wel elke dag kan gebruiken, 's ochtends en 's avonds, is de Verfrisende Reinigingsgel voor normale tot gemengde huid. Beide worden op dezelfde manier gebruikt: in cirkelbewegingen op een nat gezicht en afspoelen met lauw water. 
 

Daarnaast is het belangrijk de huid zo nu en dan nog wat dieper te reinigen en nieuw leven in te blazen. Maskertjes zijn hier het meest geschikt voor. Nivea visage Pure Effect All-in-1 extra diepreinigende gel is voor mij de makkelijkste weg. Dit masker werkt als een klein wondertje als ik mijn huid er extra goed uit wil laten zien en het fijne daarbij is dat deze maar zo'n 5 minuten op hoeft. En dan heb je nog een keer in de zoveel tijd zin om helemaal diep te gaan en daarvoor gebruik je de 20 minute maskers, maar net welke soort jij het fijnst vind.


Nu het allemaal weer schoon gemaakt is, verdiend het nog de nodige verzorging om zo te blijven. Er gaat bij mij geen dag voorbij zonder een vochtinbrengende crème te gebruiken. Ik wissel ze graag af omdat zij allemaal een ander effect geven. De Essence Pure Skin anti-spot moisturizer gebruik ik graag 's avonds omdat deze langzaam intrekt maar erg voedend is. Voor het make up aanbrengen wissel ik af tussen twee tined moisturizers, oftewel getinte dagcrèmes. Wil ik een natuurlijk effect, dan gebruik ik Nivea visage Natural Beauty egaliserende dagcrème. Ga ik voor wat meer dekking, dan gebruik ik de Garnier Skin Naturals Miracle Skin Perfector (ook bekend als de BB Cream). 
 
Om mijn ogen, met name mijn wallen, een oppepper te geven gebruik ik de Garnier Skin Naturals Roll-on Anti Dark Circles. Aanbrengen met de roller en inkloppen met de ringvinger en het verminderd aanzienlijk de vermoeide ogen!

Maar naast al deze producten is de belangrijkste zorg voor je huid natuurlijk hoe je ermee omgaat. Er zijn zoveel dingen die het verschil maken zoals genoeg water drinken, gezond eten, regelmatig sporten en niet te vaak zonder bescherming blootstellen aan de zon!

X Dzenana

2 opmerkingen:

  1. echt leuke blog!! elke keer als je iets plaatst lees ik het toch even!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat waardeer ik zeer en ik ben blij dat je ervan geniet! Bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen