30 december, 2011

It's all about red

Het duurde even eer dat de kleur rood en ik elkaar leuk begonnen te vinden, maar sindsdien is deze spetter niet weg te denken uit mijn collectie. Continu ben ik opzoek naar beter, meer, feller, leuker en flateuzere tinten rood om op mijn lippen te smacken en ik denk dat ik nu een mooi lijstje bij elkaar heb. Daarbij komt ook dat een rode lip niet altijd even gewaagd hoeft te zijn. Ik begin met wat producten die de rode lip niet te opvallend maken en ga door tot het felste en meest opvallende.

De makkelijkste en waarschijnlijk fijnste manier om een rood getinte lip te hebben, is door middel van een lipbalsem. Mijn favoriet voor deze categorie is de ELF Conditioning Lip Balm SPF 15 in de kleur Romantic Rouge. Bij deze kun je het zo bont maken als je wil, terwijl je lippen ook nog de benodigde verzorging krijgt.


De volgende manier is eentje die ik persoonlijk niet vaak gebruik, maar zeker een goede optie is. I'm talking lipgloss. Ik ben er geen fan van maar op gelegenheden haal ook ik de shine tevoorschijn. Praktisch elk make up merk dat lipgloss maakt, heeft er een in een rode tint en die van mij is toevallig van de H&M.



Nu komen we aan bij de lip stain. Een markeerstift die je lippen een kleur geeft waarna je er niet over in hoeft te zitten of het er nog goed uit ziet. Ontzettend handig dus want laten we eerlijk blijven, red lips vergt onderhoud door de dag heen. Mijn lip stain is de NYC Smooch Proof 16h in de kleur Rock on Ruby 497. Let op bij het swatchen van een lip stain dat je dit aan de binnenkant van je hand doet, gezien de vlek zeker een dag blijft zitten!



Nu gaan we over op de wat hardere maatregelen. Ik zal bij voorbaat al vermelden dat mijn rode liptinten een blauwe ondertoon hebben. Dit betekent dat ze er wat koeler uit zien dan rode kleuren die meer naar oranje toe neigen. Welke ondertoon jou het beste staat hangt af van je huidskleur en natuurlijk wat jij zelf mooier vind. Over het algemeen zijn de blauw-ondertoon rode kleuren beter geschikt voor de meesten van ons.

Om met succes een hele dag een rode lip te dragen is een lip pencil essentieel. Dit zorgt ervoor dat wanneer de kleur van de lipstick begint te vervagen, niet meteen de natuurlijke lip kleur zichtbaar wordt. Daarbij houdt het de lipstick binnen de contouren van je mond en verlengt het de houdbaarheid. Bovendien kun je de lippencils ook op zichzelf dragen dus zonder een lippenstift erop! Zorg er dan wel voor dat je lippen goed verzorgd zijn.
Mijn favoriete lip pencils zijn MAC Cherry en Bourjois Levres Contour Rouge soyeux 20. 




En dan nu mijn top 5 rode lipsticks op dit moment, in willekeurige volgorde

ELF Barely Bitten


Catrice Stay on! 100 Lasting Passion


Bourjois Sweet Kiss 56


ELF Cheerful Cherry


MAC Ruby Woo


Swatches van de lipsticks in dezelfde volgorde, met en zonder flits




En om af te sluiten nog 1 product die een geheel eigen soort is, namelijk de NYX Soft Matte lip cream in de kleur Amsterdam. Wat een heerlijk product is dat! Het is zoals ze zeggen geen lipgloss en geen lipstick maar een beetje van beide werelden en daarbij blijft het goed zitten ook!



X Dzenana


Geen opmerkingen:

Een reactie posten